Székhelyszolgáltatásról

Könyvelőirodánk közel 500 vállakozás számviteli, adózási feladatait látja el.

Indítunk egyéni vállalkozást,

partner ügyvédi irodával Bt., Kft. alapításban működünk közre,

alapítványok, egyesületek alapításában segédkezünk.

 

Minden 3-ik vállalkozás alapítás alkalmával felmerül a ” SZÉKHELY ” problémája.

Mindenkinek első gondolata, hogy a vállalkozásának a székhelye, legyen a lakása, családi háza.

 

Cégbírósági/Kormányhivatali  székhely bejegyzéshez minden ingatlan tulajdonos, haszonélvező beleegyezése szükséges.

Legtöbb esetben, az ingatlan haszonélvezői  nem engedélyezik a székhely bejegyzést: haszonélvezeti joggal rendelkező, mindent jobban tudó anyósok vagy nagyapák, akik nagyobb kockázatot látnak egy székhely bejegyzésben, mint egy hitelhez való fedezetnyújtásban.

Második helyen, a főbérlők állnak. Önkormányzat, nagyon ritka esetben engedi a székhelybejegyzést. Magántulajdonú ingatlanok esetén is régi bérlőnek kell ahhoz lenni, hogy a bérbeadó kiadja engedélyező nyilatkozatát.

 

Hivatalos küldemények

Évente legalább 2-3 ügyfelünkkel előfordul, hogy felfüggesztik az adószámát, rosszabb esetben törlik is, mert nem vette át székhelyén a hivatalos leveleket.

Posta gyakorlata, amennyiben nincs otthon a levél címzettje, a kézbesítő értsítést dob a postaládába a küldemény érkezéséről. Ha nem veszi át a levelet 1 héten belül, – mert nyaral, vagy csak 7-10 naponként megy a székhelyére, mert az üzletét máshol bérli és hajnaltól éjszakáig nyitva tart –  a levélet visszaküldi a posta a feladónak. Második alkalmat követően, már fel is függesztik a vállalkozás adószámát.

Ha meg sem kapta az értesítést, de a postai nyilvántartás szerint a kézbesítő bedobta a postaládájába, Önnek kell bizonyítania, hogy nem így történt. Hogy tudja bizonyítani? Sehogy.

Ha a házban lakó gyerekek rendszeresen kiveszik a postaládából a kilógó küldeményeket csupán szórakozásból, csak reménykedhet abban, hogy a földön megtalálja a postai értesítést.

 

Cégtábla

Egyik dunántúli ügyfelünk adószámát felfüggesztette a NAV, mert nem találta a cég székhelyét (székhelyét jelző táblát) a székhelyül megadott címen. A székhely, egy 10 emeletes ház 10-ik emeletén volt. A földszinti portálra, kihelyezték a cégtáblát, de a társasház szabályzata szerint ez tilos, ezért a közösképviselő levette. Postaládán is feltüntették a vállalkozás nevét, de a ládákhoz a postáson és a lakókon kívül, senki nem jutott látótávolságba. Ház tulajdonosaival nem tudott a vállalkozó megegyezni, át kellett helyezni a székhelyét.

 

Munka és magánélet

Amikor egy vállalkozás kinőtte a konyhaasztalt, gyakran felmerül a vállalkozás és a magánvagyon, munka és szabadidő  különválasztásának kérdése. Ennek a törekvésnek is gyakori következménye a lakóhelytől eltérő vállalkozási székhely cím.

 

Könyvelőiroda és Székhelyszolgáltatás

Ügyfeleink rendszeresen hozzánk irodánkba a bizonylataikat és a hivatalos levelezésüket. Előfordul, hogy egy-egy küldemény jelentőségét a gazdálkodáshoz nagyszerűen értő, de hivatalok eljárási rendjét kevésbé ismerő vállalkozó nem méri fel helyesen. Adóbevallásokhoz igazodó látogatása alkalmával előkerülő levélnek, határozatnak, ha lejárt a fellebbezési ideje, már tehetetlenek vagyunk.

Ha a könyvelőirodába érkezik a hivatalos levelezés, biztos, hogy minden fontos levél időben eljut hozzánk. Ügyfeleinknek, beszkenneljük a leveleket, így továbbra is mindenről tudomásuk van.

 

NAV az OTTHONUNKBAN …

Idősebb korosztály még emlékszik arra az izgalomra, amit az országhatár átlépésekor, VÁM vizsgálatok alkalmával éltünk át. Nem volt a zsebünkben semmi tiltott dolog, mégis rettegtünk a hatóság szigorától. Ugyanerről az érzésről számolnak be ügyfeleink, akihez bejelentkezik az Adóhatatóság székhelyen történő ellenőrzésre. Székhelyszolgáltatásunk megkíméli ettől a látogatástól a családot. Irodánkban fogadjuk a NAV alkalmazottait.

Könyvelőirodánk SZÉKHELY biztosításával igyekszik jobb minőségű, teljesebb kiszolgálást nyújtani Ügyfeleinek.